Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog
Greek Trade Fairs

FOODEXPO 2014

April 5 2014 , Written by GreekExpo Published on #TRADE FAIRS

FOODEXPO 2014

FoodExpo 2014 organized by Forum SA

Στα μέσα Μαρτίου 2014 και συγκεκριμένα 15-17/3/2014 πραγματοποιήθηκε στο υπερσύγχρονο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo η έκθεση FoodExpo 2014 από την Forum Α.Ε. .

Πραγματικά η FoodExpo 2014 όπως ήταν αναμενόμενο συγκέντρωσε τεράστιο ενδιαφέρον ιδιαίτερα μέσα σε μία εκθεσιακή χρονιά κατά τη διάρκεια της οποία ένας αρκετά μεγάλος αριθμός (εκθεσιακά μεγάλος) εκθέσεων τροφίμων και ποτών πραγματοποιήθηκαν.Το μεγαλύτερο μέρος των εκθέσεων το έχουμε ήδη συνοπτικά παρουσιάσει σε προηγούμενo άρθρο μέσα από το Blog του Greekexpo (Detrop 2014). Περισσότερες από 300 επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων και ποτών έδωσαν το παρόν ως εκθέτες, ενώ την ίδια στιγμή η προσέλευση του κόσμου ήταν πραγματικά μεγάλη.

Την έκθεση επισκεφθήκαμε και εμείς στις 15 και 16 Μαρτίου, περιπλανηθήκαμε στους διαδρόμους της έκθεσης και πραγματικά νιώσαμε τον παλμό της έκθεσης. Εταιρείες, από όλη την Ελλάδα, κυρίως νέες εταιρείες, με νέα προϊόντα όπως σαλιγκάρια, σπιρουλίνα, μπαχαρικά κ.α. Προϊόντα που σήμερα συμβάλλουν σημαντικά στον εξαγωγικό τομέα της χώρας μας και τα οποία έχουν βρει πλέον θέση στα πλέον μεγαλύτερα - εκλεπτυσμένα μαγαζιά της Ευρώπης. Και μόνο οτι γνωρίσαμε τέτοιες εταιρείες, η επίσκεψη μας θα μπορούσε αναμφισβήτητα να θεωρηθεί επιτυχημένη.

Η διοργανώτρια εταιρεία της FoodExpo 2014 (Forum SA) θα μπορούσαμε να ομολογήσουμε οτι έβαλε τα καλά της και έδωσε την αίγλη και την επιτυχία που αξίζει σε μία έκθεση τροφίμων και ποτών ιδιαίτερα στις μέρες μας. Η οικονομική κρίση έφερε μαζί με τις περικοπές και την αναγνώριση του αγροτικού τομέα και του κλάδου των τροφίμων. Οι εξαγωγές βασικών παραγωγικών προϊόντων σε συνδυασμό με τον τουρισμό ή ακόμα και γαστρονομικό τουρισμό αποτελούν λύσεις για την έξοδο της χώρας από την οικονομική κρίση. Ως εκ τούτου, μία έκθεση, μία ενιαία έκθεση τροφίμων δεν ήταν ποτέ άλλοτε πιο επίκαιρη. Ο μεγάλος αριθμός εκθέσεων αλλά και φεστιβάλ,μαρτυρούν την δυναμική του χώρου αυτού μία δυναμική που και για τα επόμενα χρόνια θα μας απασχολήσει έντονα.

Σε αυτό το περιβάλλον, ας μην ξεχνάμε πως η διοργανώτρια εταιρεία (FORUM SA) είναι επίσης και η διοργανώτρια εταιρεία της έκθεσης HO.RE.CA, που αυτή τη στιγμή είναι η μεγαλύτερη έκθεση στον χώρο της μαζικής εστίασης στην Ελλάδα. Το 50% της έκθεσης HO.RE.CA καλύπτεται από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των τροφίμων και ποτών. Θα μπορούσαμε να πούμε αν μη τι άλλο, πως μία τέτοια έκθεση σαν την FoodExpo θα ήταν σαφώς επιβεβλημένη αλλά και άμεσος στόχος. Η Forum είχε τις βάσεις, σαφώς σημαντικό μέρος του πελατολογίου, την τεχνογνωσία μα πάνω από όλα την εμπειρία να διοργανώσει μία τέτοια έκθεση και να της δώσει την επιτυχία που της αξίζει.

Ένα πλήθος γεγονότων πραγματοποιήθηκαν εντός της έκθεσης από σημαντικούς φορείς. Έτσι για παραδειγμα,εκδηλώσεις όπως "Γαστρονομία και Επαγγελματική Αποκατάσταση", "Παραδοσιακά Τρόφιμα και Τεχνολογία","Συνάντηση Μεσογειακής Γαστρονομίας", "Meat Forum 2014", "Greek Cuisine on Board", και "ΕλληνοΓερμανική Συνάντηση" έδωσαν τη δική τους αίγλη στην έκθεση και τράβηξαν το ενδιαφέρον των εκθετών. Σημαντική επίσης ήταν η στήριξη από φορείς όπως από τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εξαγωγέων, τον Σύνδεσμο Ελλήνων Βιομηχανιών Τροφίμων, του ΣΕΒΕΚ, της Ένωσης Επιμελητηρίων, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Κρήτης, του Σ.ΕΛ.Ε.ΤΡΟ.ΠΕ,του Σ.Ε.ΒΙ.Τ.ΕΛ και της Λέσχης Αρχιμαγείρων Ελλάδας. Εν ολίγοις η FoodExpo 2014 ήταν μία επιτυχημένη έκθεση και πιστεύουμε οτι η έκθεση κάθε χρονιά θα βελτιώνεται διαρκώς.

Στο παραπάνω καλό κλίμα βέβαια δεν θα μπορούσαν φυσικά να μ,ην υπάρχουν και κάποιες παραλείψεις, κάποια κακώς κείμενα. Σκοπός του συγκεκριμένου Blog είναι να κάνει τις δικές του παρατηρήσεις - συμβουλές με την ευχή την βελτίωση των εκθέσεων εν γένει που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα.

Ας ξεκινήσω να πω για κάτι σχετικό με το κέντρο (Metropolitan Expo) που εν μέρει φταίει και η διοργανώτρια εταιρεία. Δεν γίνεται, δεν νοείται στον εκθεσιακό χώρο του Metropolitan Expo του πλέον υπερσύγχρονου εκθεσιακού κέντρου όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρα τα Βαλκάνια να βλέπεις ανθρώπους να καπνίζουν όχι μόνο μέσα στα περίπτερα των εκθετών σε κοινή θέα από τους επισκέπτες αλλά ακόμα και μέσα στους διαδρόμους. Απορώ πόσο δύσκολο πλέον είναι στην Ελλάδα κάποιοι να συνειδητοποιήσουν ότι ένας χώρος χωρίς κάπνα και χωρίς δυσοσμία είναι ένας όχι μόνο υγιείς χώρος αλλά και ένας χώρος όπου ο άνθρωπος μπορεί ευχάριστα να λειτουργήσει, να εργαστεί, να κοινωνικοποιηθεί. Δεν επιτρέπεται όταν την ίδια στιγμή (τουλάχιστον για το χρονικό διάστημα που ήμουν εγώ) στην Detrop να μην έχει ανάψει τσιγάρο εντός του εκθεσιακού χώρου την ίδια στιγμή στο Μetropolitan να γίνεται το άκρως αντίθετο.Η εν λόγω σύγκριση γίνεται κυρίως για την αυστηρή πολιτική που υπάρχει στο Metropolitan Expo και ο αγώνας των διαχειριστών να προωθήσουν αυτό το καθεστώς (που και καλά κάνουν). Είναι ευθύνη του κέντρου? ευθύνη του διοργανωτή? δεν είναι σίγουρα μόνο ευθύνη εκείνων των γνωστών "ασυγκράτητων". Λίγη επιπλέον επίβλεψη είναι σίγουρο πως δεν θα έβλαπτε κανέναν. Επί προσθέτως... θα μπορούσε να βρεθεί ένας αξιοπρεπείς χώρος για τους καπνιστές και εκτός κτιρίου και όχι να στοιβιάζονται έξω από τον κεντρικό διάδρομο του Metropolitan Expo.

Μέσα σε αυτό το κλίμα ανάπτυξης, προώθησης, αίγλης θαρρώ πως φάνηκαν στοιχεία προχειρότητας. Σε αυτό βασική ευθύνη φέρει το μικρό χρονικό διάστημα το οποίο διέθεταν οι διοργανωτές για την οργάνωση της εν λόγω έκθεσης. Κατά κύριο λόγο,αλουμινένια περίπτερα,ντυμένα με σε χρώμα μαύρο (πλάτες), Block περιπτέρων που χαρακτήριζαν τις εταιρείες που προωθούνταν ή ήταν μέλη συγκεκριμένων Ελληνικών Συνδέσμων, φανερώνουν αν μη τι άλλο το γεγονός οτι οι εκθέτες δεν πρέπει να είχαν τον χρόνο να προωθήσουν μέσα από την παρουσία τη δική τους εταιρική ταυτότητα. Το υλικό δεν ήταν στα καλύτερά του, χρειάζεται σίγουρα φρεσκάρισμα. Οι διοργανωτές με τα εν λόγω περίπτερα φαίνεται οτι προσπάθησαν να δώσουν κάτι το διαφορετικό στην έκθεση. Εμάς δεν μας άγγιξαν.

Σε μία έκθεση που την τοποθετείς στον κλάδο Τροφίμων και Ποτών η ύπαρξη εταιρειών που περιστρέφονται γύρω από αυτόν τον κλάδο και ουσιαστικά παράγουν υπηρεσίες για αυτόν θα έπρεπε να έχουν σαφώς μειωμένη συμμετοχή. Δεν γίνεται να βλέπεις ουσιαστικά ένα Block του κέντρου με Τρόφιμα και Ποτά και ένα δεύτερο μόνο με εταιρείες παραγωγής υπηρεσιών για τα τρόφιμα. Αυτό θα μπορούσε βέβαια να είναι και απόρροια της παρούσας οικονομικής κρίσης. Στην Ελλάδα της μεγάλης οικονομικής ανάπτυξης πραγματοποιήθηκαν εκθέσεις εξειδικευμένες. Εκθέσεις που είχαν ως στόχο την παρουσίαση κλάδων και ήθελαν να παρουσιάσουν όλες τις τελευταίες εξελίξεις στον επισκέπτη. Στην Ελλάδα του σήμερα, κάποιες από αυτές τις εξειδικευμένες εκθέσεις λόγω της συρρίκνωσης της αγοράς δεν μπόρεσαν να πραγματοποιηθούν ξανά. Οι εταιρείες όμως που απέμειναν βρήκαν καταφύγιο σε άλλα παρεμφερή γεγονότα. Έτσι κάποιες εκθέσεις για λόγους καθαρά επιβίωσης έγιναν πολυκλαδικές εκθέσεις και κάποιες απλά διεύρυναν τη θεματολογία τους (Foodexpo).

Σε γενικές γραμμές η διοργανώτρια εταιρεία μπορούμε να πούμε οτι είναι σε καλό δρόμο. Χρειάζεται όμως να συνεχίσει την προσπάθεια για να πούμε οτι πλέον έχουμε μία έκθεση Τροφίμων και Ποτών όπως αυτές του παρελθόντος. Είναι δύσκολο να γίνει μία έκθεση όπως αυτή της IFDEX για πολλούς τα γνωστά Τρόφιμα και Ποτά εποχών πριν του 2005. Μία έκθεση που συγκέντρωνε πάνω από 600 εταιρείες,με τρανταχτά ονόματα όπως αυτά των Coca Cola,Pepsi και Tasty, με μόλις 10% των εταιρειών να προέρχονται από περιφερειακούς κλάδους (π.χ. Συσκευασίας, ετικέτας,κτλ), σε άλλα εκθεσιακά κέντρα π,χ, Στάδιο Ειρήνης & Φιλίας που δεν διέθεταν τις υποδομές και τις υπηρεσίες του υπερσύγχρονου Metropolitan Expo και πολλά άλλα.Μία τέτοια έκθεση είναι δύσκολο να υπάρξει στην ελληνική αγορά. Μία τέτοια έκθεση έχει γράψει πραγματικά ιστορία στον χώρο και οι παλιοί σίγουρα το θυμούνται. Κανείς δεν μπορεί να περηφανεύεται οτι έχει καταφέρει να αγγίξει τα νούμερα της έκθεσης ΤΡΟΦΙΜΩΝ & ΠΟΤΩΝ και οτι έχει καταφέρει να αντικαταστήσει την διοργανώτρια εταιρεία αυτής (και δεν μιλάμε για την MacBrooks) όταν αυτή αποτέλεσε ένας από τους βασικούς πρωτεργάτες στην δημιουργία εκθεσιακών κέντρων όπως του ExpoAthens που ήταν ουσιαστικά το πρώτο εκθεσιακό κέντρο που άλλαξε τα δεδομένα στον Αθηναϊκό χώρο.

Κάτι που ξέχασα να αναφέρω. Θεωρώ πως είναι άδικο να ανακοινώνεται μία έκθεση και οι ανταγωνιστές να την ανακοινώνουν εκ των υστέρων στις ίδιες ημερομηνίες. Μιλάμε για την Detrop η οποία ανακοινώθηκε πριν την Foodexpo και όμως η Forum SA επέλεξε να πραγματοποιήσει την Foodexpo το ίδιο ακριβώς διάστημα. Πέρα από το γεγονός οτι αποπροσανατολίζει το κοινό, η έννοια του ευγενή ανταγωνισμού θα έπρεπε να διακρίνει και την εταιρεία.

Και κλείνω με τα λόγια αυτά:

"Παν εφήμερον, και το μνημονεύον και το μνημονευόμενον."

GreekExpo

FoodExpo 2014
FoodExpo 2014
FoodExpo 2014
FoodExpo 2014

FoodExpo 2014

Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post