Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog
Greek Trade Fairs

ΚΕΡΝΑΜΕ ΕΛΛΑΔΑ (ΑΜΑΛΙΑΔΑ)

February 16 2014 , Written by GreekExpo Published on #TRADE FAIRS

Στις 16/2/2014 έκλεισε την αυλαία της η Έκθεση "ΚΕΡΝΑΜΕ ΕΛΛΑΔΑ" που πραγματοποιήθηκε στο Κλειστό Γυμναστήριο Αμαλιάδος από τις 14-16/2/2014. Ήταν η πρώτη φορά που παραβρέθηκα σε ένα από τα εκθεσιακά γεγονότα του Ε.Ο.Σ.Σ. (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Στρατηγικού Σχεδιασμού) και μπορώ να πω ότι βασικό μου κίνητρο ήταν η περιέργεια. Τελευταίο παρόμοιο γεγονός είχε πραγματοποιηθεί στην Πιερία τον Ιούλιο του 2013.

Λίγα λόγια για την έκθεση. Η έκθεση οργανώθηκε από τον Ε.Ο.Σ.Σ. υπό την Αιγίδα όμως και επίβλεψη του Επιμελητηρίου Ηλείας, του Δήμου Ήλιδας, της Περιφέρειας της Δ. Ελλάδας και την Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας. Μαζεύει δηλαδή την υποστήριξη όλων εκείνων των φορέων που απαιτούνται ώστε η έκθεση να έχει την αναγνωρισιμότητα αλλά και την επισκεψιμότητα που απαιτείται για να θεωρηθεί πετυχημένη. Η έκθεση κάλυψε μία επιφάνεια περίπου 600 τ.μ. (ωφέλιμα) κατανεμημένη σε περίπτερα κυρίως των 6 και 8 τ.μ. Ας μην γελιόμαστε η έκθεση είναι μία πολύ ωραία ιδέα, με πολύ καλό concept, με την υποστήριξη που απαιτείται και φυσικά με μεγάλες δυνατότητες.

Τι είδαμε στην έκθεση? Μα φυσικά επιχειρήσεις. Είδαμε κυρίως μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Μερικές από αυτές δεν ήξερα οτι υπήρχαν και χάρηκα ιδιαίτερα που τις έμαθα. Ποιος θα περίμενε ότι μερικές από αυτές τις μικρομεσαίες - οικογενειακές επιχειρήσεις ήδη εξάγουν το προϊόν τους και οτι προσπαθούν, υπομονετικά να κερδίσουν την ελληνική αγορά. Αυτές είναι οι επιχειρήσεις που πρέπει κανείς να συναντά σε τοπικά, περιφερειακά, εθνικά αλλά και διεθνή γεγονότα. Αυτές είναι οι επιχειρήσεις που μπορούν και πρέπει να ανακαλυφθούν. Που οφείλουμε να προωθήσουμε μέσα σε μία οικονομία η οποία στοιχειώνεται από τις μεγάλες πολυεθνικές. Εντάξει δεν είπαμε να μην πιει κανείς τις παραδοσιακές γνωστές σε όλους μας μπύρες ή οίνο. Από την άλλη όμως οφείλουμε να δείξουμε στον καταναλωτή οτι έχει επιλογές. Ότι υπάρχουν και άλλα οινοποιεία, οτι υπάρχουν και Ελληνικές μπύρες με ταυτότητα ελληνική.

Είδαμε μία έκθεση που πραγματικά αγκαλιάστηκε από το Επιμελητήριο Ηλείας και τον Πρόεδρο του να δίνει το 100% των δυνάμεών του να τη στηρίξει. Στην έκθεση δεν υπήρχαν μοναχά εταιρείες από την Ηλεία αλλά και εταιρείες από πολλά μέρη της Ελλάδας (π.χ. Κρήτη, Μέτσοβο, Αχαία, Γορτυνία κ.α.). Η ιδέα της παρουσίασης εταιρειών, τοπικών εταιρειών είναι ιδιαίτερα ελκυστική και όλοι οι διοργανωτές έβαλαν τα δυνατά τους να την αναδείξουν. Η έκθεση φάνηκε τουλάχιστον σε εμένα πως αγκαλιάστηκε και από το κοινό. Υπήρχαν στιγμές που ένιωσα εγκλωβισμένος από τον κόσμο και πραγματικά στους διαδρόμους δεν χωρούσε καρφίτσα. Κάτι το οποίο πρέπει να αναφερθεί είναι και το γεγονός πως και οι εκθέτες με τη σειρά τους έκαναν φιλότιμες προσπάθειες και να μεγαλώσουν τον κύκλο τους αλλά και να κεράσουν τους επισκέπτες με τα δικά τους προϊόντα. Σε γενικές γραμμές θα μπορούσε να θεωρηθεί ένα πολύ όμορφα γεγονός.

Όμως και ναι υπάρχουν και μερικά όμως. Μερικά "όμως" που είναι περισσότερο παρατηρήσεις παρά κριτική, αρνητική κριτική που κάποιοι θα θελήσουν να την πουν. Αρχικά θα ήθελα να τονίσω πως η έκθεση λέγεται "ΚΕΡΝΑΜΕ ΕΛΛΑΔΑ". Παρόλα αυτά υπήρχε μία είσοδος για την έκθεση της τιμής των 3€, κάτι που διοργανωτές παρέλειψαν να αναφέρουν στη διαφήμιση - πρόσκληση στην έκθεση. Ως εκ τούτου δημιουργείται το ερώτημα η έκθεση σε ποιους απευθύνεται? Να υποθέσω οτι εφόσον υπάρχει είσοδος η έκθεση απευθύνεται στο κοινό. Στον κάθε άνθρωπο που θέλει να πάει, να δοκιμάσει και πιθανότατα να αγοράσει? ΛΑΘΟΣ. Στην έκθεση δεν μπορούσες να προμηθευτείς το προιόν που δοκίμασες και πιθανότατα θα επέλεγες αργότερα να πάρεις. Δεν υπήρχαν ταμειακές μηχανές. Μέσα από συζήτηση με πολλούς εκθέτες πολλοί από αυτούς κατέληξαν, "είναι ένα ωραίο πανηγύρι. λίγοι όμως επιχειρηματίες με τους οποίους θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε. Τουλάχιστον μας γνωρίζει ο κόσμος". Σωστή η άποψη, το ερώτημα όμως εδώ που γεννάται είναι που θα σας βρει δηλαδή που θα σας αγοράσει όταν οι μεγάλες αλυσίδες δεν σας έχουν ανάμεσα στα προϊόντα που διαθέτουν στην αγορά. Άρα επανερχόμαστε στην ερώτηση σε ποιους απευθύνεται η έκθεση? γιατί αν απευθύνεται στο κοινό έπρεπε τουλάχιστον να δοθεί η ευκαιρία αγοράς των προϊόντων της έκθεσης γιατί σκοπός είναι να μπορέσουν και αυτοί να βγάλουν κάπως την επένδυσή τους και όχι μειώνοντας την ρευστότητά τους.

Όσο δυνατή ήταν η διοργάνωση (εννοείται της έχουν ξεφύγει κάποια πράγματα, δεν είπαμε οτι όλα ήταν τέλεια) τόσο κατά την εμπειρία μου ήταν "άτονο" το περιτύλιγμα αυτής. Τι εννοούμε περιτύλιγμα? Φυσικά μιλάμε για το ίδιο το καλούπι της έκθεσης. Το υλικό, ας μου επιτραπεί η έκφραση δεν ήταν κατάλληλο. Ήταν αδύναμο, εμφανιζόταν άσχημα στο μάτι και φυσικά μείωνε το αποτέλεσμα. Καλό είναι οι διοργανωτές να το ξανακοιτάξουν το θέμα. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν ένα πλήθος συναντήσεων, εκδηλώσεων κτλ κτλ. Διακρίναμε τις γαστρονομικές εκδηλώσεις οι οποίες πραγματικά αποτέλεσαν πνοή για την έκθεση. Θα ήταν τελείως κενό ένα event χωρίς γαστρονομικές προτάσεις, συνταγές μαγειρικής με τοπικά προϊόντα και με συνδυασμούς που να αναδεικνύουν την ευρύτερη περιοχή. Μήπως όμως και το event πραγματοποιήθηκε εντελώς σε λάθος χρόνο? Δεν θα ήταν πιο συνετό (αναρωτιέμαι τώρα) να πραγματοποιηθεί σε μία περίοδο πιο τουριστική? Να γνωρίσουν επισκέπτες Έλληνες και μη, ντόπιοι και μη τι παράγει η περιοχή? Να γνωρίσει την γαστρονομία της περιοχής και να την αναζητήσει μετέπειτα κατά τη διάρκεια των διακοπών της? Όταν αυτήν την περίοδο, την ίδια ακριβώς περίοδο πραγματαποιούνται οι μεγάλες εκθέσεις στην Αθήνα όπως HO.RE.CA., Food Expo κ.α. αναρωτιέμαι που πραγματικά ο επιχειρηματίας και μιλάω για τον επιχειρηματία που πραγματικά ενδιαφέρεται, που επιθυμεί να εντάξει στη δική του επιχείρηση νέα προϊόντα θα προτιμήσει να πάει? Αν τα βάλουμε τα πράγματα κάτω σίγουρα το ΚΕΡΝΑΜΕ ΕΛΛΑΔΑ στην Αμαλιάδα δεν ευνοείται.

Το ΚΕΡΝΑΜΕ ΕΛΛΑΔΑ στην Αμαλιάδα, έχει όλα τα φόντα για κάτι παραπάνω. Στο χέρι των διοργανωτών είναι. Είναι η αρχή, το καταλαβαίνω.

Συμπέρασμα? Ένα όμορφο πανηγύρι. Πράγματα, στόχοι, σκοπός θεωρώ οτι πρέπει να τεθούν εκ νέου. Πραγματικά χάρηκα που είχα την ευκαιρία να μιλήσω με εταιρείες όπως την Ένωση Συνεταιρισμών Ηλειας Ολυμπίας Α.Ε.Σ. ΑΕ, Μονοπάτι Α.Ε., Κτήμα Ολύμπια Γη, Chriss ΑΠΟΣΤΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΑ και Γορτυνία Γη Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση και το Οινοποιείο ΕΓΚΑΛΟΣ (www.egkalos.gr/)

ΚΕΡΝΑΜΕ ΕΛΛΑΔΑ (ΑΜΑΛΙΑΔΑ)
Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post