Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog
Greek Trade Fairs

DETROP by TIF HELEXPO

March 29 2014 , Written by GreekExpo Published on #TRADE FAIRS

DETROP by TIF HELEXPO

Πέσαμε σε δουλειές και αργήσαμε να γράψουμε τα νέα. Πριν 2 εβδομάδες όμως βρεθήκαμε στην DETROP (14 - 16/3/2014) στο HELEXPO PALACE στο Μαρούσι Αττικής.

Πραγματικά δεν ξέρω από που να ξεκινήσω και που να τελειώσω. Η έκθεση ήταν μικρή, δυστυχώς πολύ μικρή για τα δεδομένα της εν λόγω έκθεσης. Που οφείλεται αυτό? Η απάντηση είναι "μα φυσικά στις πολλές εκθέσεις τροφίμων που έχουν πραγματοποιηθεί, στις πολλές εκθέσεις τροφίμων που θα πραγματοποιηθούν, μα φυσικά στην FOODEXPO που πραγματοποιούταν την ίδια ακριβώς στιγμή." Ας ξεκινήσουμε λοιπόν την αρίθμηση:

1) InFood 2013 (Η εκθεσιακή σεζόν γενικά ξεκινάει Σεπτέμβριο κάθε χρόνο, με Καλοκαίρι του επόμενου, για αυτό και περιλαμβάνεται). Η InFood δεν τα κατάφερε τελικά από όσο γνωρίζω να υλοποιηθεί παρόλα αυτά ήταν η πρώτη προσπάθεια της σεζόν.

2) MINI MARKET & ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ, τον Νοέμβριο του 2013 από την διοργανώτρια εταιρεία ΡΟΤΑ. Μικρή σχετικά έκθεση, αν λάβουμε όμως υπόψιν μας πως είναι μόλις η 2η φορά που διοργανώνεται θα λέγαμε οτι η εν λόγω έκθεση έχει μπει στο σωστό δρόμο και σύντομα θα αποτελέσει θεσμό. Θα αποτελέσει θεσμό αν καταλάβουν οι διοργανώτριες εταιρείες οτι δεν χωρούν πολλές εκθέσεις τροφίμων σε μία σεζόν. Και αυτή η έκθεση, η οποία μπορεί να απευθύνεται σε μικρά καταστήματα λιανικής,περιέχει εταιρείες τροφίμων και ποτών.

3)1η Αγορά τροφίμων και Ποτών: μία ακόμα έκθεση στον ίδιο χώρο.Διοργανώθηκε τον ίδιο μηνα με την προηγούμενη έκθεση (τέλη Νοεμβρίου αρχές Δεκεμβρίου). Η έκθεση πραγματοποιήθηκε στο εκθεσιακόκέντρο του Ελληνικού.Επειδή όμως δεν την επισκέφθηκα θα αφήσω τα συμπεράσματα για εσάς και φυσικά από το όνομα και μόνο της έκθεσης θα καταλάβω με ποιον τομέα ασχολείται.

4) Το 2014 μπαίνει με το δεξί και την έκθεση ΕΞΠΟΤΡΟΦ στο MEC. Αξιόλογη προσπάθεια που κατά την γνώμη μου οι διοργανωτές τα κατάφεραν περίφημα για πρώτη χρονιά. Τρόφιμα και Ποτά η θεματολογία, σε μία έκθεση που μπορούσες έυκολα να αφουγκραστείς τον παλμό της αγοράς.

5)Φυσικά φτάνουμε στο ραντεβού μας με την HO.RE.CA., την πλέον πολύ-αναμενόμενη έκθεση του κλάδου. Μία έκθεση που δεν ξεκίνησε με σκοπό να καλύψει των κλάδο των Τροφίμων και Ποτών, αλλά οι διοργανωτές ακολουθώντας το ποτάμι της οικονομίας την έβαλαν για τα καλά στον χώρο. Δεν θα μπούμε σε περισσότερες λεπτομέρειες μιας και σκοπεύουμε την έκθεση αυτή να την αναλύσουμε ξεχωριστά σε άλλο άρθρο.

6)FoodExpo. H πρώτη έκθεση από την Forum A.E. για τον κλάδο Τροφίμων και Ποτών (θα πούμε περισσότερα σε νέο άρθρο)

Όλες οι παραπάνω εκθέσεις πραγματοποιήθηκαν την τελευταία εκθεσιακή σεζόν, και πριν την DETROP. Καταλαβαίνουμε λοιπόν για τι ανταγωνισμό μιλάμε. Επίσης η DETROP είναι μία έκθεση διετής συχνότητας, που συνήθως πραγματοποιείται στην Θεσ/κη. Γιατί τώρα αποφάσισαν να την φέρουν στην Αθήνα κανείς δεν ξέρει.

Μικρή λοιπόν η έκθεση με πολλές εταιρείες από την Βόρεια Ελλάδα και το Βόρειο Αιγαίο. Μία βασική παρατήρηση στην Detrop έβλεπε κανείς εταιρείες κυρίως από την Βόρεια Ελλάδα (και Αιγαίο) ενώ την ίδια στιγμή στην Foodexpo συναντούσε κανείς εταιρείες από την Νότια Ελλάδα και την Κεντρική (Κρήτη με έντονη παρουσία) και κάποιες εταιρείες από τη Βόρεια Ελλάδα. Δύο εκθέσεις σαφώς και γεωγραφικά προσανατολισμένες.

Κάτι που ακόμα μας έκανε εντύπωση.Η Detrop σύμφωνα με τους διοργανωτές στηριζόταν και ήταν Υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, του Υπουργείου Εξωτερικών, του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνισμού, του Δήμου Αμαρουσίου, του ΕΦΕΤ, του ΣΕΒΙΤΕΛ, του ΠΑΣΕΚΤ, του ΣΕΤΕ, του ΕΦΕΠΑΕ,Του Παγκόσμιου Συνδέσμου Αρχιμαγείρων, του ΣΥΒΙΠΥΣ, και των Αρχιμαγείρων Θεσ.λης (μάλλον).Σχεδόν όλοι οι παραπάνω οργανισμοί είχαν και το δικό τους περίπτερο μέσα στην Έκθεση.Συγκεκριμένα οι περισσότεροι στεγάζονταν στον 1ο όροφο της έκθεσης τον οποίο όταν επισκεφθήκαμε, είδαμε τα περίπτερα, είδαμε τις πινακίδες των περιπτέρων αλλά κόσμο ή κάποιον εκπρόσωπο δυστυχώς δεν είδαμε εκτός ελαχίστων περιπτώσεων όπως στο Υπουργείο Εξωτερικών. Παραθέτουμε φωτογραφίες για του λόγου το αληθές. Επομένως αναρωτιέμαι ποιος ο λόγος θεσμικά όργανα να στηρίζουν ένα event, όταν δεν ειναι καν παρών? Ποια η αξία της εν λόγω Αιγίδας? Σε τι εξυπηρετεί η εν λόγω παραπλάνηση όχι μόνο του κοινού αλλά και των εταιρειών που συμμετέχουν?

Σε αυτό το σημείο αναρωτιέμαι, προβληματίζομαι γιατί η HELEXPO αποφάσισε να πραγματοποιήσει την έκθεση στην Αθήνα? Για ποιους λόγους έγινε αυτό όταν την ίδια στιγμή ήξεραν (αν και νωρίτερα είχε ανακοινωθεί η DETROP) οτι πραγματοποιείται η FoodExpo? μόλις λίγα χιλιόμετρα μακρυά?

Και πάμε και στο κτίριο του Αμαρουσίου το άλλωτε κόσμημα. Εντάξει,ομολογούμε πως οι αίθουσες των περιπτέρων έδειχναν καλές. Η κατασκευάστρια εταιρεία κάνει σίγουρα το καθήκον της όσον αφορά τον εξοπλισμό που παρέχει. Το κτίριο όμως από την άλλη πλευρά χρειάζεται φρεσκάρισμα.Οι κολώνες θέλουν στοκάρισμα.Τα καλώδια που κρέμονται θέλουν μάζεμα. Λίγη μοκέτα και στους διαδρόμους δεν θα έβλαπτε. Δεδομένης της οικονομικής κρίσης ας το καταπιούμε και ας πουμε οτι όλα αυτά θέλουν χρόνο, θέλουν κονδύλια,θέλουν οργάνωση, χρειάζονται όμως και λίγη λογική από τα στελέχη της HELEXPO που ακούει στην γνωστή παροιμία "αν δεν παινέψεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει".  Και λίγο παραέξω από τις αίθουσες των περιπτέρων φτάνουμε στο χώρο του εστιατορίου. Η τσιγαρίλα,η βρώμα και το μπάχαλο δεν περιγράφονται. Το κάπνισμα απαγορεύτηκε στους κλειστούς δημόσιους χώρους έχετε καλοί μου άνθρωποι μπερδέψει τον κλειστό χώρο? με τι? με το μπαλκόνι? την παραλία?με τι ακριβώς τον έχετε μπερδέψει? Το θέμα του τσιγάρου θα το θίξουμε και στην FoodExpo.Κοιτάξτε και εγω καπνίζω αλλά έχω να μάθει να σέβομαι τον χώρο και τον διπλανό μου ακόμα και όταν αυτός καπνίζει.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες παρουσίες εταιρειών που πραγματικά αξίζουν να παρατηρηθούν και να αναδειχθούν χάνονται Προσωπικά αξίζει να αναφέρω εκείνες που ξεχώρισα. Αρχικά την εταιρεία Ρίζες του Μανώλη Βασιλειάδη (www.rizes.com.gr).Εξαιρετικά προιόντα,εξαιρετικές γεύσεις απίστευτη συσκευασία. Marianna's Products με τον Σάκη Καζάκη(http://www.vineleaves.gr) πραγματικά απίστευτα ντολμαδάκια καμία σχέση με τα κονσερβοποιημένα, φοβερός οικοδεσπότης και εξαίρετος επαγγελματίας. Α να μην ξεχάσω το Google Heritage που κάνει πραγματικά απίστευτη δουλειά προσπαθώντας να διατηρήσει και να καταγράψει την ελληνική παράδοση. Τέλος είδα, δοκίμασα προιόντα από Βουβάλι που τόσα άκουγα αλλα δεν είχα την ευκαιρία να γευτώ. Δεν θα ήθελα επίσης να ξεχάσω να αναφέρω τους εκπροσώπους του Ούζο Δίμηνο με τις νέες τους δημιουργίες ούζο με μαστίχα Χίου και ούζο με λεμόνι που λανσάρουν στην αγορά και πιστεύουμε οτι θα κλέψουν πραγματικά τις καρδιές μας.

Ως συμπέρασμα. Αν θες να λέγεσαι Διεθνής έκθεση Τροφίμων και Ποτών έχεις πολύ δουλειά μπροστά σου. Ξεκινάς από τον χώρο στον οποίο πραγματοποιείς το event το οποίο πρέπει να δείχνει σε καλή κατάσταση και όχι απλά να λέμε οτι είναι σε καλή κατάσταση. Ντύνεις την έκθεση σωστά, με υλικά καθαρά (μοκέτες σε διαδρόμους, αλουμινιο περιπτέρων σε καλή κατάσταση). Απαγορεύεις το κάπνισμα στους χώρους του εκθεσιακού ή τους ανοίγεις διάδρομο προς εξωτερικό χώρο, προβλέπεις τουλάχιστον να υπάρχει αυτός ο διάδρομος. Αν θες να λέγεσαι Διεθνής έκθεση φροντίζεις όλοι οι συμμετέχοντες να βρίσκονταθ στους χώρους που τους έχουν δοθεί ενώ την ίδια στιγμή κοιτάζεις να μην υπάρχουν κενά περίπτερα (δηλαδή περίπτερα που προετοιμάστηκαν για κάποιον ο οποίος όμως δεν ήρθε ποτέ). Αν θες να λέγεσαι Διεθνής Έκθεση θα πρέπει να γνωρίζεις το ευρύτερο περιβάλλον μέσα στο οποίο πραγματοποιείται η έκθεση και να επιλέγεις σωστά τον τόπο και τον χρόνο. 

 

DETROP 2014DETROP 2014
DETROP 2014DETROP 2014
DETROP 2014DETROP 2014

DETROP 2014

Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post